Fiets naar je werkdag


“Oh ja en dan rijd ik morgen dus niet met jou mee, ik ga op de fiets naar het werk.” Hmmm, mompelde manlief, diep in gedachten achter de zijn computer. Even later draaide hij zich verbaasd om. “Hoezo, ik rijd niet met jou mee? Je rijdt toch nooit met mij mee, je gaat altijd op de fiets naar je werk.” Aha, ik had de aandacht.
Fietsmaand
Meimaand is fietsmaand. Als echte fietsliefhebber weet u dat natuurlijk allang. In deze maand wordt via allerlei campagnes en activiteiten nog eens onder de aandacht gebracht hoe goed, en vooral hoe leuk fietsen is. In het hele land kunnen unieke fietsroutes worden gefietst. Routes voor het overgrote deel aangeleverd door lokale vrijwilligers, die speciaal voor deze gelegenheid hun mooiste routes en de mooiste plekjes in hun regio prijsgeven (www.lekkerweg.nl/fietsmaand).

Fiets naar je werk
Een andere activiteit is de Fiets naar je werkdag, op donderdag 19 mei. Een project dat Nationale Fietsprojecten dit jaar alweer voor de vijfde keer organiseert. Een campagne om mensen te stimuleren op de fiets naar het werk te gaan. Iedereen die 19 mei op de fiets naar het werk gaat, kon zich gratis aanmelden. Daarmee ben je niet alleen goed bezig voor jezelf, maar steun je ook nog eens het goede doel en maak je kans op een unieke fiets.

Win-win-win
Natuurlijk meldde ik me direct aan. Ik ga elke dag op de fiets naar het werk en steun graag een goed doel. Bovendien heb ik veel zin in die unieke fiets. Een win-win-win-actie dus. En aanmelden via internet was zo gebeurd. Gezien al die voordelen vond ik het aantal geregistreerde deelnemers trouwens wel wat tegenvallen. Op dinsdag 17 mei werden 5.600 aanmeldingen geteld. Niet veel als je bedenkt dat er 18 miljoen fietsen in Nederland zijn.

Schouderklop
Aanmelden was dus zo klaar en daarmee was de kous af. Niemand dus die weet hoe goed ik op 19 mei bezig ben. Niemand die in de gaten heeft dat ik in beweging ben gekomen en opnieuw op de fiets naar het werk ga. Niemand die weet dat ik daar ook nog eens een goed doel mee steun. Geen actie-vignet op mijn fiets, slechts een sms-je om mijn deelname te bevestigen. Jammer, want ik krijg graag een schouderklopje voor mijn positieve inzet. Ik zou dus zelf voor een echte schouderklop moeten zorgen. Manlief was de pineut: “Ja natuurlijk fiets ik elke dag naar het werk. Maar morgen is het Fiets naar je werkdag. Had ik je dat nog niet verteld?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten