Beleef Fryslân, op de fiets

Soms komen werk en vrije tijd op een mooie manier bij elkaar. Dat had ik laatst, toen ik gevraagd werd een artikel te schrijven over Fryslân Fytslân. De briefing was helder: een wervende inleiding over de ongekende fietsmogelijkheden in Fryslân, een aantal concrete fietsroutes en een aantal bijzondere overnachtingsplekken langs de route.


Appeltje, eitje. Dat artikel zou ik wel even schrijven. Als geen ander weet ik immers hoe prachtig je in onze provincie kunt fietsen. Fietsroutes rond Leeuwarden lepel ik moeiteloos op. Bovendien heb ik een stapel boekjes met routes iets verderop, richting Drents-Friese Wold, naar Workum en Hindeloopen of rond het Lauwersmeer. Ik had er echt zin in.

Fraaie fietspaden
De wervende inleiding was zo geschreven: mooie fietspaden en een prachtig landschap, levendige stadjes en pittoreske dorpen, gezellige uitspanningen en een gastvrije ontvangst. Ik zat er helemaal in. Ik ging direct verder met het beschrijven van de routes. Volop keuze, natuurlijk de Elfstedentocht, het Jabikspad, de Acht van Grou, de Lytse Marren, Rondje Lauwersmeer... waar zou ik eens beginnen? En ineens realiseerde ik me dat er onvoldoende ruimte was om al die fraaie tochten te beschrijven. Ik zou een keuze moeten maken: welke zou ik wel beschrijven, welke niet.


Het schrijven stagneerde, ik blokkeerde. Het maken van een keuze was een worsteling. Al die leuke tochten, elk met z’n eigen charme. Ik heb uiteindelijk een keuze moeten maken. Nieuwsgierig welke tochten het geworden zijn?

Vanaf 22 juni a.s. kunt u het lezen in Beleef Fryslân, een mooi glossy magazine over onze provincie, boordevol vakantiebelevenissen en –tips, shopadressen, watersportideeën, Elfstedentochtinfo, fietsroutes, mode, design, kunst, cultuur, culinaire ontdekkingstochten en heel veel meer. Het blad is gratis aan te vragen op de website van Beleef Friesland. Zelf heb ik 'm al besteld. Kan ik mooi nog even nalezen welke fietsroutes ik ook al weer heb beschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten